wtorek, 26 marca 2013

książkofil


Nie wiem dlaczego, ale każdy kto przychodzi do mojego mieszkanka to zatrzymuje się przy... półce z książkami. Ogląda okładki, czyta tytuły, przegląda treści, analizuje. Dlaczego?? Podobno książki wiele mówią o człowieku, o jego zainteresowaniach, o wnętrzu – stwierdziła Natalia, moja koleżanka z ławki. 

Natomiast Ignacy Krasicki rzekł: Książka-nierozdzielny towarzysz, przyjaciel bez interesu, domownik bez naprzykrzania.  I tak jest też u mnie. Mam swój świat i swoje książki.  Na tym polega moja praca. Z książek naukowych aktualnie składa się moja codzienność. Z wielką chęcią zgłębiam poradniki. Lubię też coś na odmóżdżenie. Kiedy czytam mogę żyć wielokrotnie :). Przenieść się w inny świat. Czytam w domu i w pociągu. Czytam, kiedy mam czas. Lubię też bywać w bibliotekach i księgarniach wyszperać coś ciekawego. Nawet jak gram w ping-ponga to biegając za piłeczką przeglądam książki na półkach ;). Jestem książkofilem :). 

5 komentarzy:

  1. Książkofil - człowiek uzależniony od książek. Charakteryzuje się tym, że na książki jest w stanie wydać ostatni grosz, lubi się nimi otaczać, czyta bez umiaru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyka to jest to ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze to mieć swój regał w bibliotece, taką niekończącą się półkę z książkami, które się chętnie czyta. Twoją jest fantastyka, a moją...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast Książkofil lepszym określenim byłby mol książkowy ;) A co do mojego regału to nie jest jeszcze okazały ale sukcesywnie pracuje nad jego powiększaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimie, przypuszczam, że Twojego regału nie widziałam. Wg mnie lepszy jest książkofil.

    OdpowiedzUsuń