środa, 13 lutego 2013

Magia Radia



Choć Światowy Dzień Radia dobiega końca to postanowiłam postukać jeszcze w klawiaturę.  Zainspirował mnie reportaż, przed godziną wysłuchany w Jedynce. To była dźwiękowa opowieść o kolekcjonerze radiowych odbiorników. Zbiera stare odbiorniki, szczególnie te samochodowe i z dumą je prezentuje w swoim samochodowym warsztacie. 

Choć odbiorników jeszcze nie kolekcjonuję i pewnie kolekcjonować nie będę, to radio towarzyszy mi od zawsze. W latach 90-tych w domu słuchaliśmy Radia Podlasie. To na jego antenie debiutowałam w słynnej audycji Zielone Mosty. Nawet nagranie gdzieś jeszcze jest, co prawda na archaicznej kasecie magnetofonowej, ale jest! Wtedy też po raz pierwszy dzięki mojej Siostrze zobaczyłam jak wygląda radio od środka. Pamiętam też jak z Chrzestnym słuchaliśmy Lata z radiem i graliśmy w skojarzenia. Potem słuchałam różnych rozgłośni. Często też gościłam w porankach Marka Jaromskiego na antenie Radia Józef, a dwa lata później przede mną otworzyły się drzwi do Polskiego Radia. Praca ze słowami, dźwiękami była niezapomniana :). Chociaż zawodowa przygoda jest zakończona, to z pierwszą pracą jest jak z pierwszą miłością. Sentyment zostaje. Polskie Radio nadal gości w moim mieszkanku i w pracy. Jego magia ciągle trwa :). Dzień zaczynam od Sygnałów dnia, w pracy towarzyszy mi Muzyczna Jedynka, a kolacja zazwyczaj jest w czasie, kiedy w Jedynce są aktualności z Watykanu. W sobotę odwiedzam Matysiaków na Dobrej,  wieczory spędzam ze Zbigniewem Krajewskim, a niedzielne poranki zaczynam od Jedynki Familijnej. W mojej tygodniowej rozpisce są też środowe wieczory, kiedy to słucham transmisji meczów w Radio Nacional de España. Dziś Real Madrid kontra Manchester United. Chyba wiadomo komu kibicuję ;p. A i jeszcze tak jak hiszpańskie, tak też polskie mecze zawsze słucham, a  nawet jak już oglądam to obraz jest z tv, a głos z radia! Cóż nie ma lepszego komentatora niż Zimoch czy Janisz.

Nigdy, a nigdy nie zgodzę się z tezą, że radio to medium przeszłości. Magia nigdy nie znika, a magia radia trwa i będzie trwała.

1 komentarz:

  1. Kiedys radia miało nie byc bo telewizory stawały sie coraz to popularniejsze. radio miało po prostu przeminąc, ale wytrwało konkurencje i dzis jest głownie dla kierowcow i ludzi z zajętymi rękoma. kazdą nisze zajmuje (podobno)jeden gatunek.

    OdpowiedzUsuń